vitchokladtryffel - resultat & recept

Recept till 15 tryfflar

100 g vit bakchoklad
1 dl grädde
1/2 floursocker

-Koka upp grädde och floursocker. Tillsätt fint hackad choklad. Rör till en slät smet.
-Häll i en form, ställ kallt. Låt smeten stelna.
-Gör sedan tryfflar med hjälp av ett varmt kuljärn eller en tesked.


Kameran failar, så det blir ingen bild den här gången.
Jag kan ju berätta hur det gick iaf.
 Smeten var lätt att koka ihop, men jag har fastnat på punkten där smeten ska stelna.
Har haft den ute i 2 timmar och i kylskåp i 1 timme.
Men det går fortfarande inte att "rulla" ihop tryfflarna.
Nåja, en timme till kan jag väl vänta. Sen om det fortfarnade inte fungerar, så skiter jag i alltihopa!

Lycka till med era tryfflar! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0